آیا پلاک فلزی زنگ می زند؟

با وجود استفاده از فلز یا آلومینیوم در تولید پلاک فلزی یا تولید پلاک آلومینیومی این سوال مطرح می شود که آیا پلاک فلزی زنگ می زند؟ و یا دوام این نوع پلاک ها چقدر است و تا چه حد در برابر زنگ زدگی و رطوبت از خود مقاومت نشان می دهند؟

ورق فلزی که ما در تی سبز برای تولید پلاک، مورد استفاده می دهیم دارای رنگ های کوره ای و مقاوم است. همانطور که می دانید رنگ یک لایه عایق برای فلز محسوب می شود و می تواند تا مدت های طولانی از فلز در برابر زنگ زدگی محافظت کند. البته ورق آلومینیوم در مقایسه با آهن در برابر اکسید شدن و رطوبت مقاوم تر است اما به هر حال زنگ زدگی برای آلومینیوم هم اتفاق می افتد و در صورت مقاوم سازی نشدن آلومینیوم، کمی پس از برش، شروع به اکسید شدن و زنگ زدن می کند. آنودایز کردن آلومینیوم یک راه علمی و فنی برای مقاوم کردن این فلز در برابر اکسید شدن است. آنودایز آلومینیوم در واقع یک راه کارآمد برای استفاده طولانی مدت از پلاک آلومینیومی است.

البته عموما پلاک آلومینیومی در برابر زنگ زدگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و با اینکه روی این نوع پلاک ها رنگ یا پوشش خاصی استفاده نمی شود، این پلاک ها دوام بسیار خوبی دارند. البته برای ورق های فلزی غیر آلومینیومی نیز روش های مختلفی برای مقاوم سازی در برابر زنگ زندگی وجود دارد اما به دلیل ضخامت کم ورق های فلزی، استفاده از رنگ های کوره ای به عنوان پوشش، بهترین راه برای ایجاد یک لایه عایق و محافظ بر روی ورق فلزی است. ولی خبر خوب این است که تا بحال و پس از تولید صدها هزار عدد پلاک، حتی یک مورد گزارش زنگ زدگی هم نداشته ایم و تمامی پلاک های تولید شده در تی سبز، با داشتن استاندارد های کیفیتی بالا، توانسته اند مرقوبیت و کیفیت شان را در طول زمان نشان دهند.

همچنین این مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، باعث می شود که روش چاپ روی فلز به یک تکنیک کارآمد تولیدی برای پلاک فلزی تبدیل شود. اگر از تکنیک چاپ فلزات روی موادی استفاده میشد که پس از مدتی کارایی یا زیبایی خود را از دست می دادند، پلاک فلزی یا آلومینیومی به یک محصول بی ارزش تبدیل میشد. ماندگاری بالای این نوع پلاک ها و مقاومت آن ها در برابر زنگ زدن یکی از دلایل محبوبیت بالای پلاک های فلزیست.

پلاک فلزی - پلاک آلومینیوم

...

پلاک آلومینیوم - پلاک فلزی

...

پلاک فلزی - پلاک آلومینیومی

...

پلاک فلزی - پلاک آلومینیومی

سایر اخبار و مطالب مرتبط:

تولید پلاک فلزی با تکنیک چاپ روی فلزات

تحویل 413 عدد پلاک آلومینیومی به شرکت دی کی تی

تولید پلاک فلزی

تولید پلاک آلومینیومی

آنودایز آلومینیوم

برش فوم و ابر برای داخل جعبه

تولید پلاک سینه و بج سینه

ساخت جعبه

جعبه ادکلن جدید

تولید جعبه عطر