جعبه سازی

جعبه سازی یک صنعت پایه ای و بسیار کلیدی در صنایع تولیدی هر کشوری محسوب می شود. تولید هر محصول با جعبه سازی آغاز می شود و کلیه ی شرکت های مطرح دنیا، برای ارسال محصولات و خدمات خود به مشتریان، دائما وابسته صنعت جعبه سازی هستند. جعبه سازی در ایران هم که دقیقا معادل همان واژه انگلیسی Box Making است، مدتی است که از حالت کارگاهی و سنتی خارج شده و رویه تولید کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. قبلا جعبه و هارد باکس به صورت کارگاهی و دستی تولید میشد و روال تولید یک جعبه بسیار پیچیده و ابتدایی بود. این در حالیست که در همان دورانی که جعبه سازی در ایران هنوز خیلی رشد نکرده بود، دنیا با ارائه ماشین آلات صنعتی و فرآیندهای تولیدی نوین، روند جعبه سازی را سرعت بخشیده و دگرگون کرده بود. جعبه سازی در ایران هم با این که از صنعت روز و مدرن جعبه سازی در جهان عقب بود، مدتی است که با سرمایه گزاری های وسیع کارآفرینان و فعالان این صنعت، جلوه ای نو و به روز به خود گرفته است. جعبه سازهای ایرانی با به کارگیری ماشین آلات مدرن و واردات این ماشین آلات از کشورهای مختلف، توانسته اند سطح صنعت جعبه سازی در ایران را ارتقا دهند تا جایی که امروز شاهد رقابت نزدیکی بین فعالان صنعت جعبه سازی ایران هستیم.

 

جعبه سازی - جعبه سازی در ایران - جعبه سازی با کیفیت - Box Making

 

تا قبل از این اقدامات، جعبه سازی در ایران با لیزر و ماشین آلات خاص این کار انجام نمیشد و تنها یک کار سنتی بود که شاید عده ی زیادی هم از آن استقبال نکرده بودند. به جرات می توان گفت که اگر آن زمان به یک جعبه ساز می گفتیم که امکان برش مواد اولیه جعبه با لیزر وجود دارد، یا می خندید یا اساسا این ادعا را باور نمی کرد چرا که کار با لیزر محدود به چند صنعت خاص و معدود بود. کار با دستگاه برش لیزری خود به تنهایی مستلزم دانش فنی و تخصصی بسیار بالایی است که همین یک مورد یکی از دلایل سخت بودن به روز کردن صنعت جعبه سازی به صورت گسترده در ایران است. این در حالی است که حتی تا به این لحظه تعداد جعبه سازهایی که به سمت فناوری تولید مدرن رفته اند در ایران از تعداد انگشتان دست هم کمتر است اما شاهد این هستیم که همین تعداد اندک توانسته اند توقع بازار ایران را برآورده کنند و نیاز کسبه به واردات جعبه را مرتفع سازند. جعبه سازی ماشینی یا دستگاهی با جعبه سازی سنتی خیلی متفاوت است و مهم ترین نتیجه استفاده از فناوری روز دنیا در صنعت جعبه سازی افزایش کیفیت و کمیت تولیدات بوده است. البته عده ای هم با واردات ماشین آلات مخصوص جعبه سازی ضررهای سنگینی را متحمل شده اند چرا که بر خلاف باور عمومی، کار با ماشین آلات جعبه سازی کاری تخصصی است که نیاز به تجربه و دانش فنی فوق العاده بالایی دارد. کار با این ماشین آلات برای همه فعالان این حوزه ممکن نیست و همان طور که مطرح شد، عده ای هم در این راه ضررهای مالی سنگینی را تحمل کرده اند چرا که از روال پیچیده و فنی جعبه سازی آگاهی نداشته اند.

جعبه سازی یک صنعت پر چالش و فنی است. جعبه سازی با مقوای سخت با سایر روش های ساخت جعبه و بسته بندی تفاوت های اساسی بسیاری دارد و قیمت تمام شده یک هارد باکس که با فرآیند جعبه سازی با مقوای سخت ساخته شده از یک جعبه با مقوای نازک بیشتر است. این موضوع به این دلیل مطرح شد چون عده ای از متقاضیان جعبه سخت، بدون آگاهی از قیمت تمام شده یک هارد باکس، اقدام به مقایسه این محصول فنی با یک جعبه مقوایی ساده می کنند و وقتی متوجه تفاوت قیمت این دو محصول می شوند خیلی تعجب می کنند. صنعت جعبه سازی یک صنعت خاص و پایه ایست و هیچ محصولی را بدون جعبه نمی توان فروخت. پس از بازاریابی و فن فروش، قدرت فروش هر محصول به نوع جعبه و بسته بندی آن بستگی دارد که در این حوزه، جعبه سازی تنها پاسخ به نیاز تولید کنندگان و واردکنندگان است و می بینیم که علی رقم پیشرفت های چشمگیر صنعتی و علمی در جهان، نیاز به جعبه سازی هرگز از بین نرفته است.

تی سبز، به عنوان یک کارخانه فعال در صنعت جعبه سازی توانسته با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع به بازار ایران، پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از فعالان اقتصادی ایرانی باشد. با به کارگیری مواد اولیه درجه یک و همچنین فنون جعبه سازی خاص، تی سبز محصولاتی بی عیب و با دوام را به بازار ایران ارائه کرده است که باعث شده تعداد زیادی از مشاغل و کسبه، خواستار استفاده از جعبه سخت و هارد باکس تی سبز باشند.

جعبه سازی - صنعت جعبه سازی - ساخت جعبه - تولید جعبه

...

صنعت جعبه سازی - جعبه سازی - جعبه سازی در ایران - جعبه سازی در تهران

...

جعبه سازی - صنعت جعبه سازی - جعبه سازی در ایران - جعبه سازی در تهران

...

جعبه سازی - صنعت جعبه سازی - جعبه سازی در ایران - جعبه سازی در تهران

...

جعبه سازی - صنعت جعبه سازی - جعبه سازی در ایران - جعبه سازی در تهران

...

جعبه سازی - ساخت جعبه - تولید جعبه - Box Making

...

جعبه سازی - ساخت جعبه - تولید جعبه - Box Making

...

جعبه سازی - ساخت جعبه - تولید جعبه - Box Making

...

جعبه سازی - ساخت جعبه - تولید جعبه - Box Making

...

جعبه سازی - ساخت جعبه - تولید جعبه - Box Making

...

سایر اخبار و مقالات:

هارد باکس پاکتی - هم پاکت هم هارد باکس

جعبه تقویم و جعبه سررسید

نکات مهم تولید جعبه موبایل و جعبه تلفن همراه

تولید جعبه موبایل و جعبه تلفن همراه

تولید جعبه لوکس و جعبه لاکچری

تولید جعبه با تکنیک ساخت مدرن

جعبه سازی و ساخت جعبه های با کیفیت

تولید جعبه و ساخت جعبه

استفاده از هارد باکس به عنوان جعبه شیرینی - شیرینی باباله

تحویل جعبه کراوات به هیواد

تولید جعبه طلا و جواهر با مدل جدید

تولید جعبه جدید - جعبه سخت یاسی رنگ با درب بلند

ساخت جعبه

تولید جعبه شیرینی

تولید هارد باکس با کیفیت

تولید یک مدل جعبه لوازم آرایش جدید