مدیریت کیفیت در تولید جعبه

مدیریت کیفیت در تولید جعبه به یکی از فاکتورهای رقابتی و بسیار مهم در این صنعت تبدیل شده است. اهمیت تولید جعبه در صنایع مختلف تا جایی پیش رفته که قبل از تولید هر نوع محصولی، اقدامات لازم برای تولید جعبه آن صورت می گیرد و می توان گفت که کلیه فعالیت های بازاریابی، حمل و نقل، تبلیغات، مشتری مداری و غیره همگی بر اساس فرآیند تولید جعبه صورت می گیرند. از طرفی با افزایش چشمگیر عرضه و تقاضا در بازار، نیاز تولید کنندگان به تولید جعبه برای خدمات یا محصولات مورد نظرشان، بیش از پیش شده و تولید جعبه به عنوان یک صنعت مستقل توانسته جایگاه بسیار محکمی در بین تمامی صنایع جهان پیدا کند. در تولید جعبه باید فاکتورها و مسائل مختلفی لحاظ شود تا محصول نهایی از نظر کیفی و ظاهری دارای استاندارد های لازم باشد. رعایت این فاکتورها در تولید جعبه، باعث بالا رفتن فروش محصولات یا خدمات سفارش دهندگان این جعبه ها می شود. رضایت هرچه بیشتر مشتریان در صنعت تولید جعبه، به معنی رشد هرچه بیشتر این صنعت است. در ادامه این مطلب به ابعاد مختلف مدیریت کیفیت در تولید جعبه می پردازیم.

مدیریت کیفیت در تولید جعبه یعنی به کارگیری ماشین آلات صنعتی مخصوص این حوزه که باعث ایجاد رشدی بی سابقه از نظر کمی و کیفی در این صنعت شده است. ماشین آلات در این صنعت جایگاه بسیار مهمی دارند و طی دو دهه اخیر، با رشد فناوری و همچنین سرمایه گزاری های گسترده در حوزه تولید جعبه به صورت صنعتی به خصوص از طرف صنایع کشور چین، تولید جعبه توانسته به عنوان یک صنعت پیشرو در جهان مطرح شود که رشد بسیار سریعی را نیز در پی داشته است. در گذشته ای نه چندان دور، تولید جعبه به صورت سنتی و با استفاده از دست و در کارگاه های مختلف انجام میشد و مدیریت کیفیت در تولید جعبه اساسا مطرح نبود. اما امروزه تولید جعبه حالت متمرکزتری پیدا کرده و شرکت های مختلفی در سراسر دنیا من جمله ایران، به صورت تخصصی وارد صنعت تولید جعبه شده اند. تولید جعبه به صورت مکانیزه باعث رشد چشم گیر کیفیت جعبه در جهان شده است.

مدیریت کیفیت - مدیریت کیفیت در تولید جعبه - تولید جعبه

تولید جعبه نیاز به سطح بالایی از تخصص فنی دارد که یکی دیگر از ارکان مدیریت کیفیت در این صنعت است. از آنجایی که تولید جعبه یک فرآیند فنی و صنعتی است، ورود به این صنعت برای هر کسی ممکن نیست. سطح بالایی از تخصص فنی لازم است تا یک جعبه به مرحله تولید و تحویل برسد. دانش کار با ماشین آلات مختلف یکی از این محدودیت هاست. تمامی این ماشین آلات که بعضا قیمت های بالایی نیز دارند، باید توسط یک صنعت گر حرفه ای به کار گرفته شوند. به جز مقوله ماشین آلات صنعتی، تولید جعبه نیاز به دانش نقشه کشی و رایانه ای نیز دارد. تمامی نقشه های برش گالینگور و یا تیغ های مختلفی که در تولید جعبه به کار گرفته می شوند، توسط برنامه های مختلف کامپیوتری و توسط یک گروه فنی مهندسی، تولید و به کار گرفته می شوند که اهمیت تخصص در این زمینه برابر با اهمیت تخصص در کار با ماشین آلات است.

تولید جعبه در سراسر جهان باید یک فرآیند سریع، مقرون به صرفه و با کیفیت تولیدی بالا باشد و این موارد از اصول مهم مدیریت کیفیت در تولید جعبه هستند. با این که جعبه های تولید شده توسط تولید کنندگان گوناگون در بازار، با کیفیت های مختلفی ارائه می شوند، تمامی کسب و کارها تمایل به همکاری با مجموعه ای دارند که بالاترین سطح کیفی در تولید جعبه را ارائه می دهد. در عین حال، بالا بودن کیفیت جعبه نباید باعث بالا رفتن قیمت نهایی محصول شود، چرا که تولید جعبه برای بسیاری از کسب و کارها جنبه ی خدماتی دارد که باید باعث بهتر فروخته شدن خدمات یا محصولات شان شود. تولید جعبه باید به صورت موثر باشد و خدمات یا محصولات را گران تر نکند، پس مقرون به صرفه بودن فرآیند تولید جعبه یکی از فنون این صنعت است که با به کارگیری استراتژی های مختلف مدیریت کیفیت توسط تولید کنندگان حرفه ای این حوزه رعایت می شود.

تولید جعبه باید با رعایت تمامی اصول مدیریت کیفیت باشد. به جز موارد مطرح شده، در تولید جعبه چند عامل تعیین کننده دیگر هم وجود دارد: 1) روش ساخت 2) کیفیت مواد اولیه 3) تنوع و کیفیت روکش ها. امروزه بهترین و پرفروش ترین جعبه های دنیا به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه تولید می شوند که قبلا به اهمیت استفاده از ماشین آلات در این صنعت اشاره شد. مورد بعدی کیفیت مواد اولیه به کار رفته برای تولید جعبه است که باید از بهترین مواد اولیه برای تولید جعبه استفاده شود، در غیر این صورت جعبه تولید شده به راحتی خمیده می شود و به اصطلاح تاب بر می دارد. همچنین یک تولید کننده خوب در صنعت تولید جعبه، انتخاب های فراوانی به مشتریان خود ارائه می دهد و با استفاده از طیف وسیعی از روکش ها در طرح ها، رنگ ها و کیفیت های مختلف، سعی در جلب حداکثری رضایت مشتریان خواهد داشت.

مدیریت کیفیت - مدیریت کیفیت در تولید جعبه - تولید جعبه


تولید جعبه در تی سبز با رعایت تمامی موارد مطرح شده صورت می گیرد. گروه طراحی و تولیدی سبز – تی سبز – یکی از معتبرترین و بزرگ ترین مجموعه های تولیدی در صنعت تولید جعبه است که با ارائه بهترین خدمات تولید جعبه در ایران توانسته جایگاه خود را به عنوان یک مجموعه متعهد به اصول مشتری مداری و کیفیت محصول، محکم کند.

مدیریت کیفیت در تولید جعبه - تولید جعبه - مدیریت کیفیت

اخبار و مطالب مفید:

جعبه های مناسب به عنوان جعبه هدیه و جعبه کادو

هارد باکس های مناسب به عنوان جعبه شال و روسری

هارد باکس های مناسب به عنوان جعبه طلا و جواهر

تولید جعبه هدیه و جعبه کادو

برش فوم

تولید پلاک فلزی

جعبه های کوچک، کاربردی و کم ارتفاع

تولید جعبه

بسته بندی

جعبه چای و دمنوش

برش فوم و ابر برای داخل جعبه

تولید پلاک سینه و بج سینه

آیا تولید بج سینه به صورت پلاک آلومینیومی هم امکان پذیر است؟