برش فوم

فوم یکی از مواد اولیه مهم و کلیدی در صنعت تولید جعبه و بسته بندی محسوب می شود. فوم به خوبی از هر محصولی در برابر ضربه محافظت می کند و ظاهر خوبی هم به داخل جعبه یا بسته بندی می دهد. فوم ضخامت های مختلف و متنوعی دارد و هر ضخامت از فوم، نحوه برش خاص خود را می طلبد. برش فوم یک فرآیند پر زحمت و دقیق است که باید توسط یک فرد فنی و حرفه ای مورد بررسی قرار گیرد. فوم دارای انواع مختلفی است و هر فوم ساختار مشخصی دارد که ظاهر و حالتی مخصوص به خود را دارد. بعضی فوم ها از چگالی بیشتری برخوردار هستند که طبیعتا گران تر و سنگین تر هستند و بعضی دیگر از فوم ها حالتی پفکی، نرم و سبک دارند.

بعضی فوم ها براق هستند و برای جعبه های لوکس و یا لوازم آرایشی کاربرد دارند اما این نوع فوم ها هم گران تر از مدل های معمولی هستند. با این حال، بیشتر فوم هایی که در بازار مورد مصرف قرار می گیرند از نوع مات و مشکی هستند. البته فوم رنگ های مختلفی دارد و بیشترین رنگ مورد استفاده مشکی و سفید است. رنگ مشکی بیشتر از رنگ سفید مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل که مشکی کثیفی را کم تر نشان می دهد و نیاز به مراقبت کمتری در حین تولید دارد. به هر حال برای برخی جعبه ها نیز از رنگ سفید استفاده می شود تا حس نو بودن و تمیزی به مشتری انتقال داده شود.

همچنین روش برش فوم بستگی به ضخامت فوم دارد. با این که مرسوم نیست روی فوم برش لیزری داده شود، اما فوم های ضخامت 5 میلی متر این امکان را به ما می دهند که بتوانیم با لیزر آن ها را برش دهیم و نیاز به ساخت تیغ از بین می رود. فوم های ضخیم تر را نمی توان با لیزر برش داد و حتما باید برای برش این نوع فوم ها تیغ مخصوص ساخته شود. فوم های ضخیم را باید به روش ساخت تیغ و قرار دادن فوم زیر دستگاه برش هیدرولیک برش داد. برای ساخت تیغ برش فوم، فرآیند مشخصی باید طی شود و بعد از ساخت تیغ برش، می توان فوم را در هر ضخامتی برش داد.

برای این رویه نیاز به این است که ابتدا سفارش دهنده، طرح محصول مورد نظر خود را برای برش در داخل فوم در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم بر مبنای محصول، نقشه برش را برای ساخت تیغ برش فوم طراحی کنیم. بعد از آماده شدن نقشه و ساخته شدن تیغ که معمولا یک فرآیند 3 الی 4 روزه است، تیغ مورد نظر به همراه مواد خام یا همان ورق های فوم به کارخانه ارسال می شوند تا برش داده شوند. مجموع زمان مورد نیاز برای این کار یک هفته الی 10 روز است و پس از این مرحله، فوم ها آماده ارسال برای مشتری هستند. البته لازم به ذکر است که هزینه استفاده از فوم برای جاگذاری محصول داخل جعبه یا بسته بندی مورد نظر شما بیشتر از ابر تمام می شود و برای انتخاب این رویه حتما باید مسئله هزینه را در نظر داشته باشید. البته ما در تی سبز تمام سوالات لازم برای ارائه مشاوره ای دقیق را از شما خواهیم پرسید تا مطمئن شویم که روش انتخابی، با توجه به نوع محصول، نوع استفاده، بودجه، زمان و هدف مورد نظر شما، برای شما کاربرد دارد.

در هر صورت تی سبز، به عنوان یک کارخانه معتبر تولید جعبه سخت و هارد باکس، با ارائه انواع خدمات مرتبط با ساخت جعبه و انواع بسته بندی، شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

 

برش فوم - فوم - تولید فوم

فوم - برش فوم

...

تیغ برش فوم - فوم - برش فوم

...

فوم - برش فوم

...

برش فوم - فوم - تیغ برش فوم

سایر اخبار و مقالات مرتبط:

جعبه عطر و ادکلن مدل جدید

روکش ها و گالینگورهای تی سبز

هارد باکس های مناسب به عنوان جعبه طلا و جواهر

هارد باکس های مناسب به عنوان جعبه شال و روسری

جعبه های کوچک، کاربردی و کم ارتفاع

تولید پلاک فلزی

آنچه درباره طلاکوب جعبه باید بدانید

مدل های جعبه سخت در تی سبز

Box Making

تحویل 413 عدد پلاک آلومینیومی به شرکت دی کی تی

برش فوم

جعبه های مناسب به عنوان جعبه هدیه و جعبه کادو

ارسال جعبه عطر به اهواز

تولید جعبه هدیه و جعبه کادو