چرا نظم دادن به محیط کار مهم است؟

چرا نظم دادن به محیط کار مهم است؟

نظم دادن به محیط کار به منظور پیشرفت درازمدت کسب و کار شما حیاتی است. در کنار ایجاد حس نظم و ترتیب، یک محیط کاری منظم باعث افزایش روحیه همکاری تیمی می شود. کسب و کار شما هم در شرایط بهینه تری به حیات خود ادامه می دهد.

تاثیرات روحی روانی

نظم و ترتیب یکی از اصول موفقیت است. یک فضای کاری تمیز و مرتب بر دیدگاه کارمندان نسبت به کارو شغل شان تاثیر قدرتمندی می گذارد. کارمندانی که به محیط کاری شان افتخار می کنند و از قرار داشتن در آن رضایت دارند، تمایل بیشتری نسبت به تمیز کردن و تمیز نگه داشتن میز خود نشان می دهند. همچنین این کارمندان به نگهداری ازمدارک و کاغذها به صورت پوشه بندی شده علاقه بیشتری نشان می دهند و از نظر روحیه همکاری تیمی هم در کنار یکدیگر بهینه تر عمل می کنند. یک محیط کاری تمیز و مرتب باعث ایجاد تغییرات مثبت روحی روانی در کارمندان می شود.

حس حرفه ای بودن

یک دفتر یا فضای کاری مرتب، باعث ایجاد حس حرفه ای بودن در کارمندان و مشتریان شما می شود. این محیط مرتب و منظم نشان دهنده ی یک دیدگاه همه گیر شرکتی و سازمان یافته برای توجه به جزئیات، نظافت و طرز فکری سازمان یافته و برنامه مند نسبت به مشتریان، کارکنان و همکاران است. یک آشپزخانه به هم ریخته، کاغذهای مچاله شده و پاره یا پرونده ها و پوشه های کثیف و قدیمی می توانند این حس را به مشتری القا کنند که کارکنان آن مجموعه از کار کردن در آن محیط رضایت کافی ندارند. در نتیجه، مشتریان کارشان را به دست شرکت یا شخص دیگری می سپارند.

سلامت و ایمنی

یک شرکت با محیط کاری به هم ریخته می تواند خطراتی را برای سلامتی افراد ایجاد کند. به عنوان مثال، ماندن غذای قدیمی یا تاریخ گذشته در یخچال شرکت باعث می شود که احتمال مسمومیت یا حتی مرگ کارکنان بالا برود چرا که همه می دانند مسمومیت غذایی توسط میکروب های خطرناک ایجاد می شود که قطعا برای سلامت بدن مضر هستند و احتمال مریضی و بیماری در محیط کار را بالا می برند. همچنین باید مطمئن بود که در کف شرکت، شی یا وسیله ای وجود ندارد که موجب لیز یا زمین خوردن افراد شود. اگر مایعات روی زمین می ریزند، قبل از این که باعث لیز خوردن یا آسیب دیدن کسی شود سریعا آن را خشک و تمیز کنید. هر شی ریز را از محیط جمع آوری کنید. یک محیط کاری تمیز، ایمن و منظم از این نظر هم می تواند سودمند باشد که احتمال شکایت کارکنان از شما را به خاطر رعایت نکردن نکات ایمنی، کاهش می دهد.

چرا نظم دادن به محیط کار مهم است

بازدهی

یک محیط کاری بی سر و سامان، بازدهی را پایین می آورد. و برعکس، محیط کاری منظم باعث ترقیب کارکنان برای بازدهی بیشتر، پایین آوردن استرس و اضطراب کاری و صرفه جویی در زمان می شود. تاثیر این موضوع در جایی بیشتر خود را نشان می دهد که کارکنان طبیعتا زمان کمتری را صرف پیدا کردن هر چیزی می کنند و زمان شان به صورت بهینه تری استفاده می شود. وقتی که موفق به ایجاد یک محیط کاری بهینه شدید، در واقع موفق به ایجاد ساختار شده اید. با این کار، کارکنان در طول مدت فعالیت شان کار بیشتری انجام می دهند و موقعیت های سودآوری بیشتری خلق می کنند.

نظم دادن به محیط کار - منظم - منظم کردن - مرتب کردن

از جعبه های نظم دهنده تی سبز برای نظم دادن به محیط کار استفاده کنید

گروه طراحی و تولیدی سبزتی سبز www.tsabz.com به عنوان معتبرترین و بزرگ ترین گروه تولیدکننده انواع جعبه و بسته بندی، با تولید انواع جعبه های نظم دهنده با کیفیت توانسته نقش موثری را در برطرف کردن نیاز مردم عزیز ایران به وسایل مورد نیاز برای نظم دهی و ساماندهی به محیط منزل یا کار ایفا کند.از آنجایی که جعبه های نظم دهنده تی سبز، وظیفه مستقیم نظم دهندگی و ایجاد حس تمیزی و نظم در محیط را به عهده دارند، لذا بهترین انتخاب برای نظم دادن به هر محیطی، بخصوص محیط های کاری محسوب می شوند. این جعبه های با کیفیت از نظر تنوع اندازه و رنگ در حدی هستند که می توانند برای هر نوع محیط کاری تعریف داشته باشند. فرقی نمی کند محیط کاری که قصد نظم دادن به آن را دارید کجاست. جعبه های نظم دهنده تی سبز قطعا می توانند ماموریت خود را به خوبی انجام دهند. نظم دادن به محیط کار هم در کنار منظم نگه داشتن آن محیط معنا پیدا می کند. حفظ طولانی مدت نظم در محیط کار است که بازدهی آن محیط را بالا می برد یعنی این که نباید دائما زمانی را برای مرتب کردن محیط کاری صرف کنیم. باید نظم را ایجاد کنیم و خیال مان راحت باشد که آن محیط از آن به بعد منظم خواهد ماند. جعبه های نظم دهنده تی سبز می توانند در حفظ و ماندگاری طولانی مدت نظم، شما را در کسب و کارتان یاری کنند.

مطالب مرتبط

ده دلیل استفاده از جعبه نظم دهنده برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه

چرا نظم دادن به محیط کار مهم است؟

فواید استفاده از جعبه های نظم دهنده

طراحی مهم است: چگونه جعبه و بسته بندی می تواند روی فروش شما تاثیر بگذارد

موارد استفاده از جعبه های نظم دهنده

تاثیر جعبه و بسته بندی در بازاریابی و فروش محصول

اهیمت بسته بندی و جعبه محصول در بازاریابی

جعبه های ساخته شده با ام دی اف MDF خوب هستند یا نه

نظم دهی به محیط با روش فایو اِس 5S

بسته بندی

تولید جعبه جدید - جعبه سخت یاسی رنگ با درب بلند