جعبه های ساخته شده با ام دی اف MDF خوب هستند یا نه

جعبه های ساخته شده با ام دی اف MDF خوب هستند یا نه

 

همانطور که همه ما می دانیم، می توان از انواع مختلفی از مواد و متریال برای ساخت استفاده کرد. از مقوا می توان به عنوان پرکاربردترین ماده قابل استفاده برای ساخت جعبه یاد کرد. با این وجود، جعبه هایی با مواد مختلف دیگری نیز ساخته می شوند و ما امروزه شاهد استفاده از طیف وسیعی از مواد خام در صنعت جعبه سازی هستیم؛ از جمله انواع مقوا با وزن ها و مواد سازنده گوناگون، ورق های پلاستیکی و شیمیایی، انواع فلز بخصوص ورق های نازک قابل خم شدن مانند حلبی و آلومینیوم، چوب طبیعی با انواع روکش ها، ورقه های چوبی فرآوری شده مانند ام دی اف MDF، انواع سنگ، انواع پارچه ها با وزن ها و استفاده های مختلف، حصیر و انواع ورقه های فلزی مشبک و غیره.

 

در این بین و در کنار این طیف وسیع از مواد قابل استفاده، چندیست که ساخت جعبه های لیزری با استفاده از ام دی اف MDF، رواج پیدا کرده است که در ادامه به مزایا و معایب استفاده از این ماده و مقایسه آن با سایر مواد قابل استفاده در ساخت یک جعبه می پردازیم.


جعبه های ساخته شده با ام دی اف MDF عموما از زیبایی خاصی برخوردار هستند. از آنجایی که استفاده از ام دی اف MDF دست تولیدکننده را در ایجاد انواع طرح بر روی جعبه باز می گذارد، لذا میزان زیبایی یک جعبه ساخته شده با ام دی اف MDF به محدودیت و وسعت خلاقیت تولیدکننده آن بستگی دارد. از آنجایی که برش ام دی اف MDF برای ساخت و شکل دهی به یک جعبه نیاز به دستگاه لیزر دارد، لذا تولید این محصول برای همه ی تولیدکنندگان امکان پذیر نیست چرا که نیاز به سرمایه اولیه تقریبا بالایی دارد و هر تولیدکننده ای مایل به صرف چندین میلیون تومان برای خرید یک دستگاه لیزر نیست. ام دی اف نیازه به برش لیزری دارد. اما مزیت برش با لیزر این است که طرح های بسیار ظریف و جذابی را می توان روی جعبه ایجاد کرد. یکی از استفاده های خیلی عمده از این مواد برای ساخت جعبه برای گل فروشی هاست. جعبه های گل ام دی اف MDF به تازگی از استقبال عمومی خوبی برخوردار شده اند و همین امر باعث شده که سفارش جعبه ام دی اف MDF توسط گل فروشان بالا برود.

فرآیند تولید این جعبه ها نه سخت است و نه آسان و باید گفت که خاص خودش است. این که می توان با نقشه کشی و دادن برنامه به دستگاه لیزر، مواد ام دی اف MDF را به شکل جعبه های ظریف و برش خورده درآورد خیلی خوب است و فرآیند تولید آن هم نسبت به تولید جعبه های مقوایی از بعضی جهات کمی آسان تر است اما استفاده از ام دی اف MDF در تولید جعبه معایب خود را نیز دارد.

هزینه

یکی از موارد مهمی که می توان در همین ابتدا به آن اشاره کرد بالا رفتن هزینه ی نهایی محصول است. ساخت جعبه با ام دی اف MDF پر هزینه تر از سایر مواد است به چند دلیل: یکی این که مواد ام دی اف MDF عموما از سایر مواد خام گران تر هستند و دلیل دیگر این که فرآیند تولید این جعبه ها کند، پرهزینه و کمی پردردسر است. از آنجایی که تولیدکننده پس از برش ورق ام دی اف MDF با یک سری قطعه چوبی سر و کار دارد، لذا برای مونتاژ کردن این قطعات نیاز به چند فاکتور مهم دارد از جمله، چسب مناسب و خوب، نیروهای کار سریع و ماهر، محیط کاری تمیز به منظور جلوگیری از لک افتادن روی جعبه نهایی و همچنین الگوها و ابزارآلات مناسب تولید جعبه های ام دی افی. به همین دلیل است که تولیدکنندگان جعبه با مواد ام دی اف MDF عموما محدود هستند و اگر هم تعداد زیادی از آن ها ببینید متوجه می شوید که کیفیت محصول نهایی اکثر آن ها از استاندارد قابل قبولی برخوردار نیست.

آسیب پذیری

جعبه های ام دی اف MDF خیلی آسیب پذیر هستند و این آسیب پذیری را از چند جهت می توان تعریف کرد. اولا که سطح ام دی اف MDF نسبت به همه چیز آسیب پذیر است. اثرانگشت، چسب، سطح زبر، محیط مرطوب و آب، فشار زیاد، حمل نامناسب و غیره از جمله موارد آسیب زا به جعبه های ام دی اف MDF هستند. چندی پیش با یکی از فروشندگان محترم خیابان منوچهری صحبت می کردیم که قصد تغییر جعبه های ست کیف و کمربند خود از ام دی اف MDF به مقوا را داشت که تصمیم درستی هم گرفته بودند. ایشان اظهار داشتند که تولیدکننده ای تعداد جعبه ست کمربند و کیف با ام دی اف MDF برای ایشان تولید کرده بود که از کیفیت ظاهری خوبی برخوردار بودند و به قولی مشتری پسند بود اما تعداد زیادی از آن جعبه ها در حین حمل، از نقطه چسب خورده شده باز شده بودند و نیاز به تعمیر داشتند. بخشی هم که سالم مانده بودند به محض کوچک ترین فشاری از نقطه چسبیده شده باز می شدند و یا در حالت بدتر، می شکستند که همین امر باعث تحمیل هزینه های اضافه و ضرر به فرد خریدار می شود. این که جعبه های ام دی اف MDF به دلیل فشار یا استفاده از چسب های غیر اصولی از نقاطی باز یا شکسته می شوند یک حقیقت است. به همین خاطر است که این مواد بیشتر در ساخت جعبه های گل کاربرد دارند چرا که نوع استفاده از آن فشارخاصی را به جعبه نمی آورد و همچنین خریداران گل نیز با محصول نهایی با دقت و ظرافت برخورد می کنند.

محدودیت اندازه

جعبه های تولید شده با ام دی اف MDF را نمی توان در هر اندازه ای تولید کرد. جعبه های مقوایی را تقریبا می توان در هر اندازه و سایزی تولید کرد اما این امر برای جعبه های ام دی اف MDF صادق نیست. در تولید جعبه های ام دی اف MDF محدودیت وجود دارد چرا که فرآیند و مدل ساخت این نوع جعبه ها به گونه ایست که هر ضلع از جعبه می تواند طول و عرض خاصی داشته باشد و هر نقطه ی اتصال حد معینی از فشار را می تواند تحمل کند. به خاطر بالا بودن وزن مواد ام دی اف MDF، معمولا این نوع جعبه ها سایزهای بخصوص و محدودی دارند و خیلی نمی توانند بزرگ باشند.

فرآیند تولید کند

یکی دیگر از معایت تولید جعبه با ام دی اف MDF این است که فرآیند تولید جعبه با این مواد در مقایسه با جعبه های مقوایی بسیار کند و پرزحمت است. اگر گران تر بودن مواد اولیه را که قبلا اشاره شد نادیده بگیریم، تنها امکان برش ام دی اف MDF استفاده از دستگاه لیزر است که همین فرآیند کمی کند، پرهزینه و زمان بر است و علاوه بر این نیاز به نیروی کار متخصص دارد. پس از مرحله برش قطعات، مرحله چسباندن آن ها به یکدیگیر است که در این قسمت تولیدکننده باید نهایت سعی خود را در انتخاب بهترین چسب و همچنین اعمال درست عملیات چسباندن به کار ببندد. چرا که کوتاهی در مرحله چسباندن باعث بازشدن جعبه از نقاط اتصال خواهد شد. از نظر زمانی هم می توان گفت جعبه های تولید شده با ام دی اف MDF را شاید بتوان در تعداد زیاد تولید کرد اما قطعا نمی توان این کار را در کوتاه ترین زمان انجام داد به همین دلیل جز تولیدات عمده ی یک مجموعه ی کارگاهی یا کارخانه ای محسوب نمی شوند و سفارش های با ام دی اف MDF عموما محدود هستند که کم کم حتی شاهد این مسئله هستیم که مشتریان نیز علاقه ی کمتری به جعبه های ام دی اف MDF نشان می دهند.

محدودیت رنگ

در تولید جعبه های مقوایی دست تولید کننده برای استفاده از انواع روکش ها و گالینگورهای ایرانی و خارجی، با کیفیت های مختلف و رنگ های متنوع باز است. به قدری روکش های متفاوت برای جعبه های مقوایی وجود دارند که خود ما در گروه طراحی و تولیدی سبز – تی سبز – تعداد محدودی از آن ها را به هر مشتری نشان می دهیم تا فرآیند انتخاب را برایشان راحت کنیم چرا که قیمت این روکش ها با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتا مشتری هایی که سرمایه بیشتری برای تولید جعبه مورد نظرشان در نظر گرفته اند از بازه ی انتخاب وسیع تری بهره می برند. اما این موضوع برای جعبه های ام دی اف MDF به هیچ عنوان صادق نیست. مواد ام دی اف MDF رنگ های محدودی دارند و از همان تعداد رنگ های محدود، همه ی آن ها جذاب و مورد قبول همه نیستند. در بازار معمولا شاهد این هستیم که تولیدات ام دی اف MDF با طیف رنگ های قهوه ای و یا در نهایت زرد و مشکی موجود هستند که همین امر نشان دهنده ی سلیقه ی مشتری است که طبیعتا این طیف رنگ ها را می پسندد. پس اگر به دنبال تولید جعبه مورد نظرتان با ام دی اف MDF هستید حتما در نظر داشته باشید که در انتخاب طرح یا رنگ تقریبا هیچ اختیاری ندارید و از بین رنگ ها یا طرح های موجود باید یکی را انتخاب کنید.

همانطور که دیدید، در بالا به برخی از بارزترین مشکلات استفاده از ام دی اف MDF در تولید جعبه پرداختیم و وجود همین مشکلات از دلایل عمده سفارش بیشتر جعبه ها با مواد مقوایی هستند. لازم به ذکر است که مواد مقوایی خود در رده ها و کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند و این که تولیدکننده از کدام یک از این جنس ها و کیفیت ها استفاده می کند به سطح مشتریان، میزان وسواس و تاکید او بر کیفیت و همچنین اهمیت دوام و کارایی محصول نهایی بستگی دارد.

گروه طراحی و تولیدی سبز - تی سبز

ما در تی سبز به عنوان بزرگ ترین و معتبرترین گروه تولیدی جعبه و بسته بندی در ایران با سابقه ای نزدیک به نیم قرن همواره بر این تلاشیم که بهترین مواد موجود در بازار ایران را برای تولیدات خود استفاده کنیم که این میزان تاکید ما بر کیفیت، به وضوح در تولیدات ما مشخص است و سطح و نوع مشتریان ما را متمایز کرده اند. با تاکید مدیریت مجموعه تولیدی تی سبز – جناب آقای محمد داودی پور بر استفاده از بهترین مواد برای تولیدات و سفارشات جعبه در کارخانه، می توان گفت که کیفیت جعبه های تی سبز در حد کیفیت تولیدات بین المللی است. این مدیریت کیفیت تنها بر روی خرید مواد خام نیست و در تمامی بخش های کارخانه از جمله انبار، خط تولید، آموزش به کارگران، بخش بسته بندی و تحویل نهایی کالا نیز جاری است. آموزش دائمی ما به کارکنان بخش های مختلف در کارخانه تولیدی گروه طراحی و تولیدی سبز - تی سبز باعث ایجاد کیفیت بارز جعبه ها  وبسته بندی های تی سبز شده است که به راحتی در چشم مشتریان تمایز خود را از سایر تولیدات بازار نشان می دهند.

 

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف

 

همچنین با توجه به مطالب یاد شده و به منظور تامین انواع خواسته های مشتریان، بخش تولیدات جعبه با مواد ام دی اف MDF در کارخانه تی سبز پذیرای سفارشات شماست. این بخش با دارا بودن محیطی تمیز و ماشین آلات به روز می تواند در بهینه ترین زمان ممکن سفارشات جعبه های ام دی اف MDF شما را تحویل دهد. نگران مشکلات جعبه های ام دی اف MDF هم نباشید، هر مشکلی به وجود آمد خدمات تعمیرما تا بعد از تحویل سفارشات نیز ادامه خواهند داشت تا با خیالی آسوده بتوانید نسبت به سفارش جعبه های خود به تی سبز اقدام نمایید.

در ادامه توجه شما را به عکس هایی از تولیدات جعبه گروه طراحی و تولیدی سبز - تی سبز- با ام دی اف MDF جلب می نماید:

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف - جعبه MDF

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف - جعبه MDF

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف - جعبه MDF

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف - جعبه MDF

...

جعبه ام دی افی - ساخت جعبه ام دی افی - تولید جعبه ام دی افی

...

جعبه ام دی افی - ساخت جعبه ام دی افی - تولید جعبه ام دی افی

...

جعبه ام دی افی - ساخت جعبه ام دی افی - تولید جعبه ام دی افی

...

جعبه ام دی افی - ساخت جعبه ام دی افی - تولید جعبه ام دی افی

...

جعبه ام دی افی - ساخت جعبه ام دی افی - تولید جعبه ام دی افی

...

جعبه ام دی افی - ساخت جعبه ام دی افی - تولید جعبه ام دی افی

...

جعبه ام دی اف - تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف

...

جعبه ام دی اف - تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف

...

جعبه ام دی اف - تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف

...

تولید جعبه ام دی اف - ساخت جعبه ام دی اف - جعبه ام دی اف

مطالب مرتبط

ده دلیل استفاده از جعبه نظم دهنده برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه

چرا نظم دادن به محیط کار مهم است؟

فواید استفاده از جعبه های نظم دهنده

طراحی مهم است: چگونه جعبه و بسته بندی می تواند روی فروش شما تاثیر بگذارد

موارد استفاده از جعبه های نظم دهنده

تاثیر جعبه و بسته بندی در بازاریابی و فروش محصول

اهیمت بسته بندی و جعبه محصول در بازاریابی

جعبه های ساخته شده با ام دی اف MDF خوب هستند یا نه

نظم دهی به محیط با روش فایو اِس 5S

بسته بندی

تولید انواع جعبه برای شرکت ها و سازمان ها