تولید جعبه و ساخت جعبه

تولید جعبه در ایران به یک صنعت اصلی و پایه ای تبدیل شده است و نسبت به سال های اخیر از همیت بیشتری برخوردار شده. تولید جعبه اولین مرحله پس از تولید محصول است حتی بسیاری از کارخانه ها و شرکت های تولیدی، قبل از تولید محصول مورد نظر خود به فکر ساخت جعبه مناسب برای آن محصول هستند. تولید جعبه دقیقا معادل همان واژه انگلیسی Box Making است و این صنعت مدتی است که از حالت کارگاهی و سنتی خارج شده و به سمت مدرن تر شدن در حال حرکت است. این در حالیست که در گذشته ای نه چندان دور، ساخت جعبه به صورت کارگاهی و دستی صورت می گرفت و روال تولید جعبه بسیار ابتدایی بود.

جالب است بدانیم که که در همان زمانی که تولید جعبه در ایران هنوز خیلی رشد نکرده بود و حالت مدرن به خود نگرفته بود، شرکت های تولید ماشین آلات مخصوص تولید و ساخت جعبه در دنیا با ارائه ماشین آلات صنعتی و فرآیندهای تولیدی بهینه، روند ساخت جعبه را سرعت بخشیده و دگرگون کرده بودند. به لطف سرمایه گزاری های وسیع کارآفرینان بخش خصوصی و تولید کنندگان این صنعت، روال تولید جعبه در ایران هم از آن حالت سنتی فاصله گرفته و حالتی مدرن به خود گرفته است. این حرکت محسوس به سمت صنعتی شدن، تاثیر قابل توجهی در سطح کیفی و توان تولیدی این صنعت گذاشته است. تولید کنندگان جعبه در ایران با به کارگیری ماشین آلات مدرن و واردات این دستگاه ها از کشورهای مختلف، توانسته اند سطح صنعت ساخت جعبه در ایران را ارتقا دهند تا جایی که امروز شاهد رقابت نزدیکی بین فعالان صنعت تولید جعبه ایران هستیم.

استفاده از لیزر و انواع ماشین آلات چسب زنی و برش تا قبل از این رویه در این صنعت مرسوم نبود اما امروز بازار ایران متوجه تفاوت فاحش کیفیت جعبه های تولید شده با روش های مدرن شده است و گرایش بازار به سمت ساخت جعبه با روش های سنتی رو به کاهش است. به جرات می توان گفت که اگر آن زمان به یک تولید کننده جعبه گفته میشد که امکان برش مواد اولیه جعبه با لیزر وجود دارد، یا می خندید یا اساسا این ادعا را باور نمی کرد چرا که کار با لیزر محدود به چند صنعت خاص بود. کار با دستگاه برش لیزری تا حدی پیچیده است که خود به تنهایی مستلزم داشتن دانش فنی و تخصصی بسیار بالایی است که همین یک مورد جز مهم ترین دلایل سخت بودن به روز کردن صنعت تولید جعبه به صورت گسترده در ایران است.

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

این در حالی است که حتی تا به این لحظه تعداد تولید کنندگان جعبه ای که به سمت فناوری تولید مدرن رفته اند در ایران انگشت شمارند اما با این حال همین تعداد اندک توانسته اند توقع بازار ایران را برآورده کنند و نیاز کسبه به واردات جعبه را رفع کنند. ساخت جعبه به صورت ماشینی با تولید جعبه به صورت سنتی تفاوت های زیادی دارد و مهم ترین نتیجه استفاده از فناوری روز در صنعت تولید جعبه افزایش سطح کیفیت و کمیت تولید این محصول بوده است. البته مواردی هم بوده که عده ای بدون در نظر گرفتن سختی ها و ابعاد مختلف این صنعت، با واردات ماشین آلات مخصوص تولید جعبه ضررهای سنگینی را متحمل شده اند. بر خلاف باور این افراد، کار با ماشین آلات ساخت جعبه کار آسانی نیست، بلکه نیاز به تجربه و دانش فنی بسیار بالایی دارد. کار با این ماشین آلات برای همه تولید کنندگان جعبه ممکن نیست و همان طور که قبلا اشاره شد، عده ای هم به دلیل عدم آگاهی به روال پیچیده و اصول فنی تولید جعبه، در این راه ضررهای مالی سنگینی را تحمل کرده اند.

تولید جعبه یک صنعت چالش برانگیز است. صنعت تولید جعبه نیاز به خلاقیت و توانایی ذهنی بالایی نیز دارد. روند تولید یک جعبه روندی طولانی است که نیاز به دقت فراوانی دارد. نقشه کشی های فراوان و پیچیده تنها بخشی از چالش های صنعت ساخت جعبه است. ساخت جعبه با مقوای سخت با سایر روش های ساخت جعبه و بسته بندی تفاوت های اساسی دارد و قیمت تمام شده یک هارد باکس که با فرآیند تولید جعبه با مقوای سخت ساخته شده از یک جعبه با مقوای نازک بیشتر است. این موضوع به این دلیل مطرح شد که عده ای از متقاضیان جعبه سخت، بدون آگاهی از قیمت تمام شده یک هارد باکس، اقدام به مقایسه این محصول با یک جعبه مقوایی ساده می کنند و وقتی تفاوت قیمت بین این دو محصول را می بینند، خیلی تعجب می کنند و فکر می کنند که آن تولید کننده صادق نیست یا به هر دلیلی قصد گران فروختن محصول خود به مشتری را دارد. عدم آگاهی کافی جامعه مشتریان از این تفاوت ها باعث ایجاد چنین سو تفاهم هایی می شود.

صنعت ساخت جعبه یک صنعت مهم است و هیچ محصولی را بدون جعبه نمی توان فروخت. پس از بازاریابی و فنون مختلف فروش، توانایی فروش هر محصول به نوع جعبه و بسته بندی آن بستگی دارد که در این حوزه، ساخت جعبه سخت و تولید هارد باکس تنها پاسخ به نیاز تولید کنندگان و واردکنندگان است. همچنین جالب است که بدانید علی رقم تمامی پیشرفت های صنعتی و علمی در جهان، نیاز به تولید جعبه هرگز کمتر نشده و در مقایسه با دهه های گذشته، فعالان صنعت ساخت جعبه شاهد گرایش هر چه بیشتر مشتریان به سمت استفاده از جعبه سخت و هارد باکس برای محصولات شان هستند.

تی سبز، به عنوان یک کارخانه فعال در صنعت تولید جعبه توانسته با ارائه محصولاتی با کیفیت و متنوع به بازار ایران، پاسخگوی نیاز بخش وسیعی از فعالان اقتصادی ایران باشد. با به کارگیری مواد اولیه درجه یک و همچنین فنون خاص ساخت جعبه، تی سبز محصولاتی بی عیب و با دوام را به بازار ایران ارائه کرده است که باعث شده تعداد زیادی از مشاغل و کسبه، خواستار استفاده از جعبه سخت و هارد باکس های تولید شده توسط تی سبز باشند.

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

ساخت جعبه - تولید جعبه - box making

...

سایر اخبار و مقالات:

جعبه سازی

نکات مهم تولید جعبه موبایل و جعبه تلفن همراه

تولید جعبه موبایل و جعبه تلفن همراه

تولید جعبه لوکس و جعبه لاکچری

تولید جعبه با تکنیک ساخت مدرن

هارد باکس پاکتی - هم پاکت هم هارد باکس

تولید هارد باکس های جدید تی سبز

جعبه تقویم و جعبه سررسید

جعبه دکمه سردست

جعبه چای و دمنوش

تولید جعبه کراوات

تولید هارد باکس

تولید جعبه

بسته بندی

جعبه گل

جعبه عطر و ادکلن

جعبه ست چرمی

جعبه آهنربایی

جعبه طلا جعبه انگشتر جعبه گردنبند جعبه گوشواره

جعبه نظم دهنده جعبه ارگانایزر

چرا جعبه های نظم دهنده تی سبز

جعبه ایرانی جعبه چینی

تحویل جعبه کراوات به هیواد

استفاده از هارد باکس به عنوان جعبه شیرینی - شیرینی باباله

ساخت جعبه کراوات جدید

تولید جعبه طلا و جواهر با مدل جدید

تولید جعبه جدید - جعبه سخت یاسی رنگ با درب بلند

تولید جعبه شیرینی

تولید هارد باکس با کیفیت