اهیمت بسته بندی و جعبه محصول در بازاریابی

اهیمت بسته بندی و جعبه محصول در بازاریابی

وقتی شما نیت می کنید که برای محصول تان جعبه یا بسته بندی خلق کنید و یا بسته بندی فعلی را تغییر دهید، ممکن است به این فکر کنید که مگر ظاهر یک جعبه چقدر می تواند مهم باشد. شاید بسیاری از تولیدکنندگان یا واردکنندگان کالاهای گوناگون بر این عقیده باشند که عملکرد یا جنس محصول مهم تر از ظاهر جعبه و بسته بندی آن است اما باید بدانید که جعبه و ظاهر بسته بندی محصول شما می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت یا شکست فروش آن بازی کند.


عملکرد

یکی از اهداف گذاشتن یک محصول در جعبه جلوگیری از آسیب دیدن آن است. جعبه ی محصول شما نه تنها از آن در هنگام جابجایی از بخش تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده محافظت می کند، بلکه از آسیب رسیدن به محصول شما در قفسه های فروشگاه نیز جلوگیری می کند. تقریبا می توان گفت که همه ی محصولات در نوعی جعبه یا بسته بندی قرار دارند. برای مثال، یک کالای خوراکی مانند سوپ باید در بسته بندی مخصوص خود باشد و این در حالی است که برخی خوراکی ها مثل سیب برای جابجایی از نقطه برداشت تا فروشگاه نیاز به جعبه مخصوص برای حمل دارند و این گونه نیست که خریدار سیب را مستقیما از کشاورز تحویل بگیرد. حتی خوراکی های خام نیز نیاز به نوعی بسته بندی و جعبه دارند.

 

جذابیت

نحوه ی بسته بندی و کیفیت جعبه ای که محصول در آن قرار دارد نقش بسزایی در جلب نظر مشتریان بازی می کند. در نهایت مشتریان به کالاهایی نگاه می کنند که در فقسه های فروشگاه ها بیشترین میزان جلب توجه را داشته باشند. به همین دلیل، بسیاری از فروشگاه ها، صاحبین مشاغل و حتی کارخانه ها برای رنگ، طرح و نوع بسته بندی یا جعبه وسواس و فکر زیادی به خرج می دهند تا بتوانند محصول شان را راحت تر به فروش برسانند و جعبه آن محصول از جذابیت کافی برای مصرف کننده نهایی برخوردار باشد.

 

افزایش سطح آگاهی مشتری

جعبه ی یک محصول در واقع اولین نقطه تماس مشتری با آن محصول است. حتی اگر مشتری محصول داخل جعبه را ندیده باشد، اطلاعاتی که روی بسته بندی محصول وجود دارد می تواند تا حد زیادی آگاهی خریدار را نسبت به آن محصول بالا ببرد. دیده ایم که بسته بندی بسیاری از محصولات حاوی اطلاعاتی در مورد آن محصول، نحوه استفاده یا درست کردن آن باشد.

 

تسهیل امر فروش و تصمیم گیری در مورد خریداری محصول

برخی بسته بندی ها همچنین شامل اطلاعاتی در مورد مواد تشکیل دهنده یا خواص غذایی آن محصول هستند. این اطلاعات، خود به تنهایی باعث تسهیل امر فروش می شود چرا که بسیاری از مشتریان برای تصمیم به خرید هر محصولی نیاز به کسب اطلاعات در مورد آن محصول دارند. اطلاعات موجود روی جعبه یا بسته بندی یک محصول تا حدی مفید هستند که باعث می شوند مشتری، آن محصول را بدون نیاز به صبحت کردن با صاحبت فروشگاه خریداری نماید.

 

تمایز

جعبه و بسته بندی یک محصول همچنین نقش مهمی در ایجاد تمایز بین محصولات مختلف از برندهای مختلف دارد. از آنجایی که جعبه ی یک محصول حاوی اطلاعاتی از جمله لوگو، نام شرکت تولیدکننده و رنگ انحصاری آن مجموعه است، محصولات می توانند تمایز خود را از یکدیگر در حجم عظیمی از سایر محصولات مشابه در ویترین فروشگاه ها نشان دهند. مثلا اگر خریداری در حال قدم زدن در بخش بیسکوییت هاست، رنگ قرمز و برند شاخص بیسکوییت ساقه طلایی موجود بر روی بسته بندی آن می تواند او را به راحتی به سمت انتخاب مورد نظرش راهنمایی کند. برخی از خریداران نیز فقط به دنبال برند خاصی هستند که در اینجا اهمیت وجود واضح برند و خوانا بودن آن روی سطح جعبه یا بسته بندی آن مشخص می شود. اهمیت جعبه یا بسته بندی یک محصول تا جایی است که اگر شرکت تولیدکننده آن، طراحی یا رنگ بندی آن را تغییر دهد، ممکن است تا مدتی که خریداران به طراحی، رنگ بندی، جعبه یا بسته بندی جدید عادت کنند، فروش آن محصول تا چند مدت کم یا کند شود.

 

تی سبز

ما در گروه طراحی و تولیدی سبز – تی سبز – به عنوان بزرگ ترین و معتبرترین تولیدکننده انواع جعبه و بسته بندی، با شعار جعبه های با کیفیت، بسته بندی های خلاقانه، به شما کمک می کنیم تا جعبه محصول مورد نظر خود را به توجه به موارد یاد شده طراحی و تولید کنیم. رنگ بندی متنوع و توان تولیدی ما در تولید انواع سایز و طرح های مختلف جعبه به شما این امکان را می دهد که به بهترین نتیجه در تولید جعبه مورد نظر خود برسید. تولید انواع جعبه و بسته بندی برای انواع محصولات را به ما بسپارید. مطمئنا از نتیجه نهایی کمال رضایت را خواهید داشت.

مطالب مرتبط

ده دلیل استفاده از جعبه نظم دهنده برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه

چرا نظم دادن به محیط کار مهم است؟

فواید استفاده از جعبه های نظم دهنده

طراحی مهم است: چگونه جعبه و بسته بندی می تواند روی فروش شما تاثیر بگذارد

موارد استفاده از جعبه های نظم دهنده

تاثیر جعبه و بسته بندی در بازاریابی و فروش محصول

اهیمت بسته بندی و جعبه محصول در بازاریابی

جعبه های ساخته شده با ام دی اف MDF خوب هستند یا نه

نظم دهی به محیط با روش فایو اِس 5S

بسته بندی

تولید انواع جعبه برای شرکت ها و سازمان ها